[Wikipl-l] IP daną osobową?

Olaf Matyja olafmat w gmail.com
Nie, 7 Lut 2010, 11:19:53 UTC

http://wyborcza.biz/biznes/1,100972,7530226,Adres_IP_dana_osobowa__To_budzi_
watpliwosci.html

Jeśli będzie odwołanie do NSA i podtrzyma on tę interpretację, to żeby być w
zgodzie z polskim prawem, Check User musiałby chyba być dostępny dla każdego
w dowolnej sprawie.

Swoją drogą to dla mnie dziwne, że uznanie jakiejś danej za osobową powoduje
mniejszą jej ochronę. Ja byłem przekonany, że jeśli coś jest daną osobową to
właśnie nie wolno administratorowi serwisu tego ujawniać. Chyba że chodzi o
szczególną sytuację, gdy ktoś jest pomówiony. Ale czy to by oznaczało, że
poza takimi szczególnymi wypadkami, ujawnianie adresów IP niezalogowanych
użytkowników też byłoby naruszeniem ochrony ich danych osobowych?

Olaf