[Wikipl-l] Opisy gier

Tomasz Ganicz polimerek w gmail.com
Pią, 16 Kwi 2010, 07:41:55 UTC

W dniu 15 kwietnia 2010 23:13 użytkownik PMG <pmgpmg w wp.pl> napisał:
> Witam
>
> Mam pytanie jakie macie zdanie na temat mojej edycji
>
> http://pl.wikipedia.org/w/index.php?title=Serious_Sam&diff=prev&oldid=21185446
>
> Przyznam że bardzo irytuje mnie jak podchodzi się na pl.wiki do opisów
> gier komputerowych. Zamiast (jak na en.wiki) dążyć do opisu jak gra
> powstawała, zarys fabuły plus odbiór na rynku powstają takie jak
> pokazałem "opisy". Moim zdaniem jest to niewłaściwe i powinno zostać
> usunięte bo nie od tego jest wiki. Jednak możliwe ze jestem skrajny, a
> przed większą liczbą edycji chciałbym skonsultować moje działanie bo
> [...]

Poza wszystkim takie opisy są OR, bo bazują na osobistym doświadczeniu
gracza - a czasem to jest z drugiej strony na granicy prawa - jak
opisy pochodzą instrukcji gry, albo są przepisywane helpy z gry. W
każdym razie to ma tyle samo sensu co streszczanie książek czy filmów
- o czym parę lat temu była też dyskusja i wówczas zdecydowano, żeby
jednak takie streszczenia dopuszczać, więc wychodzi, że i opisy gier
są dopuszczalne...

--
Tomek "Polimerek" Ganicz
http://www.ganicz.pl/poli/