[Wikipl-l] "Białe plamy"?

Daniel Koć kocio w linuxnews.pl
Pon, 12 Kwi 2010, 18:58:19 UTC

W trakcie edycji artykułu o katastrofie jeden z Wikipedystów cofnął tę
wersję:

http://pl.wikipedia.org/w/index.php?title=Katastrofa_polskiego_samolotu_prezydenckiego_pod_Smole%C5%84skiem&action=historysubmit&diff=21134973&oldid=21134957

(w skrócie: http://ur1.ca/uqtb )

W trakcie dyskusji okazało się, że nie chodzi o odstęp między zdjęciami,
tylko w tekście:

http://img200.imageshack.us/img200/9871/plama1.jpg
http://img689.imageshack.us/img689/8927/plama2.jpg

"U mnie tak wyświetla w IE6 i XP, ale tak samo jest na IE7 i 8, na
Viscie i Windows 7. Sprawdzone na kilku kompach. Generalnie w IE tak
jest, białe plamy pojawiają się w bardzo wielu artykułach."

Jak rozumiem chodzi o sytuacje, w których kolejna grafika, przypisana do
początku jakiejś sekcji, w wyniku dużej ilości poprzedzających obrazków
jest "zepchnięta" niżej. W Firefoksie to nic nie zmienia, ale w MSIE
tekst jest też zepchnięty do wysokości tej grafiki.

Czy ktoś może potwierdzić ten problem, a jeśli tak, to czy jest na to
jakiś ogólny fix? Ja z zasady staram się rozpraszać grafiki po sekcjach,
żeby artykuł był w miarę równomiernie ilustrowany, więc zależy mi, żeby
to sensownie rozwiązać.

--
Gdybym świt przywitał choć raz,
Nie czując jak mózg zgniata ciężki głaz.