[Wikipl-l] Zdjęcia w muzeach c.d.

Daniel Koć kocio w linuxnews.pl
Czw, 8 Kwi 2010, 14:23:44 UTC

Kolejny etap sprawy możliwości robienia swobodnie zdjęć w muzeach -
jeśli ktoś jeszcze nie wie o co w ogóle chodzi, to polecam ten artykuł:

http://pl.wikinews.org/wiki/Kiedy_dowiemy_si%C4%99,_dlaczego_nie_mo%C5%BCna_robi%C4%87_zdj%C4%99%C4%87_w_niekt%C3%B3rych_polskich_muzeach%3F

(albo krócej: http://ur1.ca/u3nq ).

Tymczasem VaGla opublikował informację pod wymownym tytułem
"Regulaminowy zakaz fotografowania w muzeach to klauzula abuzywna (sygn.
XVII Amc 1145/09)" - może jeszcze podsumowanie tego tekstu:

"Myślę, że Wikipedia zdobędzie Wawel jednym szturmem - napisał mi p.
Michał Kosiarski podsumowując sprawę. Ja również tak myślę. Chociaż
ciekawie będzie obserwować działania, które podejmie Wawel, gdy zapozna
się z treścią wyroku. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów publikuje
sentencję wyroku, wpisując daną klauzulę do Rejestru. Jeszcze chwilę na
to poczekamy, ale wyrok został wydany i posługiwanie się takimi
postanowieniami w regulaminach muzealnych już dziś nie znajduje
uzasadnienia w praktyce stosowania powszechnie obowiązującego prawa. Sąd
Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów jedynie to potwierdził."

[ http://prawo.vagla.pl/node/9027 ]

Nic tylko szykować aparaty... =}

--
Gdybym świt przywitał choć raz
Nie czując jak mózg zgniata ciężki głaz.