[Wikipl-l] ile jest ...pedii ?

Tomasz Ganicz polimerek w gmail.com
Sob, 24 Paź 2009, 14:37:54 UTC

W dniu 24 października 2009 16:01 użytkownik Bea <beax.wiki w gmail.com> napisał:
> Cze,
> tak mnie jakość to zainteresowało - czy  wiadomo ile powstało projektów nie
> związanych bezpośrednio z Wikipedią - a korzystających z tego samego
> pomysłu, nawet kształtu (tylko na innych licencjach) ?
> Nie chodzi mi o siostrzane.
>
> Chodzi mi o bardzo "daleką rodzinę", coś takiego jak:
> * WikiTravel <http://wikitravel.org/pl/Strona_g%C5%82%C3%B3wna>(encyklopedia
> dla podróżujących)
> * boxrec.com <http://www.boxrec.com/media/index.php/Main_Page>(encyklopedia
> boksu)
> [...]

Chyba nie ma takiej statystyki nigdzie bo MediaWiki jest na licencji
GPL i każdy może sobie uruchomić własną wiki na tym silniku. Oprócz
tego na rynku są też inne oprogramowania Wiki, z których część też
jest na wolnych licencjach. I wreszcie są też wiki-farmy - czyli firmy
oferujące możliwość założenia własnego wiki na ich serwerach - np:
joitit czy Wikia. Także w sumie jest tego "od pyty". Kiedyś miałem
ambicję robić listę ciekawszych polskojęzycznych projektów wiki w
haśle :""wiki" w Wikipedii, ale w końcu została ciachnięta bo ciężko
było nad tym zapanować. Rzeczoną listę przeniosłem do Wikibooks do
podręcznika o MediaWiki:

http://pl.wikibooks.org/wiki/MediaWiki_w_obrazkach/Niepe%C5%82na_lista_polskoj%C4%99zycznych_projekt%C3%B3w_opartych_na_MediaWiki

http://tinyurl.com/27dg5y

--