[Wikipl-l] W temacie kobiet-edytorów

pwjb pwjb w o2.pl
Pon, 12 Paź 2009, 13:43:29 UTC

On Sun, 27 Sep 2009 16:02:54 +0200, Przykuta <przykuta w o2.pl>  wrote:

>Mnie interesowałoby tutaj, czy kobiety częściej niż mężczyźni
>zniechęcają się do edytowania pod wpływem ataków czy
>różnego typu uwag personalnych.

kobiety po prostu nie są ciekawe świata, ich interesuje tylko
bezpośrednia rzeczywistość dookoła nich i to w dodatku ta społeczna

ten sam proces istniał w początkach internetu gdzie też istniał
znaczny niedobór kobiet - co w wielu krajach ma jeszcze miejsce

i tak samo istnieje w samych zagadnieniach związanych z informatyką,
ciekawy jestem ile np. osób pisze kod na sourceforge ? pewnie kobieta
programista to rzadkość

ja myślę że tu nie gra roli inteligencja sama w sobie ale chęć jej
użycia - przez miliony lat ewolucji naszego intelektu kobiety były
karane za ciekawość świata, jakakolwiek aktywność umysłowa która by
spowodowała że kobieta zajmie się czymś innym niż tylko wychowywaniem
dzieci powoduje automatycznie że będzie miała tych dzieci mniej i w
ten sposób kolejne pokolenia ludzi są zaludniane potomkami kobiet
których aspiracje umysłowe nie sięgają daleko