[Wikipl-l] Opis bibliograficzny źródeł

komaares w gmail.com komaares w gmail.com
Pią, 29 Maj 2009, 13:12:45 UTC

2009/5/27 Stan Zurek <zureks w gmail.com> pisze:
> No to by faktycznie uprościło sprawę dla edytujących. Bo obecnie jeśli
> w krótkim tekście kilka pełnych przypisów (kilku współautorów, długie
> tytuły itd) to wikitekst robi się całkowicie nie do strawienia. Ale to
> by wymagało użycia konstrukcji <ref> z "name" zawsze. No i oczywiście
> potem należałoby posprzątać wszystkie dotychczasowe artykuły...
>
> Ale ja głosuję obiema rękami za tym rozwiązaniem jakby co.
>
> Pozdrawiam
>
> Zureks

Wyrzucenie definiowania przypisów z tekstu artykułu do oddzielnej
sekcji (jeśli byłoby to możliwe technicznie) byłoby pożądane z kilku
powodów:
1. Dobrze uźródłowiony tekst, zawierający nawet po kilka "refów",
wypełnionych szczegółowo zgodnie z zaleceniami, w jednym zdaniu, staje
się niedostępny w edycji dla początkujących. Pozostaje wrażenie, że
kod Wiki jest zagmatwany, a edytowanie przeznaczone tylko dla ludzi
obytych z informatyką.
2. Nawet dla doświadczonych Wikipedystów przeszukiwanie "refowego"
gąszczu wiąże się z dodatkowym nakładem czasu.
3. Wszystko to sprawia, że każdy wastawiający źródła jako odnośniki
zastanawia się nad sensownością samego wstawiania i wypełniania
wszystkich "komórek" szablonów. Im więcej przypisów tym artykuł jest
bardziej niedostępny, zwykłe poprawienie literówki wymaga użycia
wyszukiwania, a przecież źródeł ma być coraz więcej.

Przyłączam więc i swoje łapki do ewentualnego głosowania.