[Wikipl-l] commons:Category:Stamps of Poland

PIBWL pibwl w poczta.onet.pl
Wto, 12 Maj 2009, 01:28:26 UTC

> From: Adam Michalik <dodecki w gmail
> Subject: Re: [Wikipl-l] commons:Category:Stamps of Poland

Ale właściwie: dlaczego? Kiedyś próbowałem przeanalizować status
znaczków pocztowych i moim skromnym zdaniem spełniają wymóg "znaku
urzędowego". Problem w tym, że nie ma ten temat żadnego orzecznictwa
lub komentarzy.
Niemniej jednak,  Poczta Polska S.A., będąca ustawowo jedynym
publicznym operatorem pocztowym (czyli obowiązanym do świadczenia
powszechnych usług pocztowych), ma wyłączne prawo emisji znaczków
pocztowych = znaków służących do potwierdzenia opłacenia usług
pocztowych świadczonych przez Pocztę Polską S.A. W dodatku, znaczkom
pocztowym przysługuje ochrona przewidziana w przepisach Kodeksu
karnego dla urzędowych znaków wartościowych - co jest silnym
argumentem za przypisaniem im charakteru znaku urzędowego.

Ponadto, zestawienie wszystkich zgłoszonych do planu emisji na dany
rok propozycji tematów Poczta Polska S.A. przedkłada ministrowi
właściwemu do spraw łączności, który określa w drodze decyzji roczny
plan emisji znaczków pocztowych na dany rok, określający tematykę
znaczków, kolejność ich wprowadzania do obiegu oraz liczbę
prezentacji każdego z tematów.

Nie to, żeby szczególnie zależało mi na zostawieniu na commons
znaczków, ale tak ad vocem...

PS: stanowisko z komentarza: "...Przedstawione w poprzednim punkcie
rozumowanie należy odpowiednio stosować do uznania za materiały
urzędowe, ze względu na tryb ich ustanawiania, środków płatniczych i
znaczków" -  autor co prawda nie pisze, jakie znaczki ma na myśli,
ale....

Pozdrowienia,

Michal Derela