[Wikipl-l] Weryfikowalność i nowe hasła

Przykuta przykuta w o2.pl
Wto, 30 Cze 2009, 12:28:05 UTC

Zakończyłem przygotowywać stronę sprzątania Wikipedii:

http://pl.wikipedia.org/wiki/Wikipedia:Sprz%C4%85tanie_Wikipedii

(dodałem m.in. interwiki, listę kategorii z problematycznymi hasłami i przydatne linki, które mogą pomóc przy rozwiązywaniu problemów)

Krótko też porozmawialiśmy na ten temat na IRC z JDavided, The bossem i McMonsterem. Największy problem to hasła nie posiadające źródeł. Wymieniliśmy opinię, ja byłem za tym, abyśmy sami się zmobilizowali do przejrzenia swoich starych haseł. Padła jednak kwestia, aby zwracać od razu uwagę nowicjuszom na ich dodawanie. Mi osobiście jest trochę głupio, bo wiem, że jest ileś artykułów, które pisałem dawno temu (gdy jeszcze nie było nacisku na podawanie bibliografii, a tym bardziej przypisów), więc założyłem, ze powinniśmy zacząć od siebie. Ale...

po przemyśleniu - osoba, która dopiero co napisała hasło, jeśli zrobiła  to... właściwie (znaczy nie wstawiła hoaxa, czy własnej twórczości), ale wiedziała o zasadzie, ze trzeba dodać bibliografię - ma pewnie pozycje, na bazie której bazowała pod ręką. Można ją więc poprosić od razu o dodanie źródeł.

The boss posiada własny, przyjazny szablonik i, jak pisał, odnosi 75% sukcesu.

Szablon:

http://pl.wikipedia.org/wiki/Szablon:Weryfikacja

nie jest zbyt przyjazny - jest ciężki. Dobrze byłoby, gdyby był pisany w pierwszej osobie - ja proszę, ja ci mogę pomóc - zamiast wrzucania linka do adminów. Ja admin też mogę pomóc :)

Proponuję lekko zmienić jego wydźwięk (dla nowych haseł) - {{Weryfikacja|nowe}}:

== Hasło ==
Część. Dzięki za nowe hasło. Proszę dodaj jeszcze źródła na bazie których korzystałeś. pewnie masz je jeszcze pod ręką, więc on razu ci się tutaj wpisuję. W Wikipedii mamy sporo haseł napisanych kiedyś przez wikipedystów i pozostają one niezweryfikowane. Zerknij na strony dotyczące bibliografii i stosowania przypisów. Najlepiej użyj znajdujących się tam szablonów cytowania (tu przydałaby się strona meta z tym szablonami i ich wywołania - obecnie są na kilku stronach opisów szablonów). (((Weryfikacja|nowe|PA}}   - dla nowicjuszy) Ponieważ często bywają z tym problemy, od razu dopisuję, że początkującym wikipedystom często zdarza się, przepisywanie większych fragmenty z książek. Nie zakładam, że tak jest i w tym przypadku, ale ponieważ staramy się dbać o prawa autorskie - proszę zerknij jeszcze raz do artykułu.

Możesz też pomóc w weryfikowaniu starszych haseł, istniejących w Wikipedii - dopisz jakie posiadasz pozycje na odpowiedniej stronie naszej biblioteki. Lista haseł wymagających weryfikacji znajduje się tutaj, w tym także twoje :) Gdy dodasz bibliografię i/lub przypisy - ściągnij z hasła szablon {{źródła}}.

W przypadku jakichkolwiek problemów mogę ci w tym pomóc, a gdyby mnie nie było - napisz do któregoś z administratorów. Z góry dzięki. Pozdrawiam

Może tak być?

przykuta