[Wikipl-l] Problemy konwersji filmików dla Wikimediów

Włodzimierz Skiba wskiba w altp.com.pl
Pon, 15 Cze 2009, 13:56:32 UTC

W dniu 15 czerwca 2009 14:33 użytkownik Adam Dodek Michalik
<dodecki w gmail.com> napisał:
> Zapominamy jednak o tym, że liczba filmów lądujących na Commons jest ogromna

Tak z ciekawości, ile? Chodzi mi o taki np. przelicznik - ile klatek
mają łącznie pliki wideo załadowane w maju 2009 (i jaką przeciętnie
rozdzielczość). Pytam bo zastanawiam się, skoro mówimy o niezbędnej
mocy obliczeniowej, czy gdyby ktoś postawił równolegle do commons
serwer dedykowany do rozproszonej konwersji wideo w oparciu o moc
komputerów użytywanych przez tzw. "aktywnych użytkowników projektów"
(w stylu chyba http://www.codergrid.de/) to czy nie można by wgrywać
po prostu plik AVI a formularz importu wstawiałby mu {{ConvertToOGG}}
tak jak teraz jest z konwersją na SVG. Czy ilość ozetowców byłaby
wystarczająca? Niektórym znudziło się szukanie życia w kosmosie, i
procesory się niepotrzebnie chłodzą. Myślę, że ludzie by się mocno
cieszyli z wkładu w budowanie commons. Tak tylko się rozmarzyłem... ;)