[Wikipl-l] Problemy konwersji filmików dla Wikimediów

Daniel Koć kocio w linuxnews.pl
Pon, 15 Cze 2009, 10:53:24 UTC

PMG pisze:
> Ja nie mam nic przeciwko temu by poczekać na konwersję. Przyzwyczaiłem
> się że dużo rzeczy na wiki nie jest "na teraz" tylko "na za tydzień".

To ma jeszcze ten plus, że oryginalny plik ma nieco lepszą jakość, bo
zawsze występują jakieś straty konwersji. Jeśli się go przechowuje
(choćby tylko wewnętrznie), to w przyszłości będzie można automatycznie
udostępniać inne formaty bez niepotrzebnego degradowania jakości.

Dajmy na to zamiast Theora+Vorbis/Ogg kiedyś standardem stanie się np.
Dirac+FLAC/Matroska albo jeszcze prościej: wzorcowy kodek Theory jest
właśnie w fazie poważnego poprawiania, a popularne narzędzia do niedawna
zawierały dodatkowo fatalny błąd, który skutkował koszmarną jakością:

http://linuxnews.pl/theora-duza-poprawa-dct/

Z tych "popsutych" multimediów nie da się magicznie wrócić do pierwotnej
jakości.

Z tego samego powodu (nazwijmy go techniczno-metodologicznym) tak samo
powinno być z MP3-kami konwertowanymi do Ogg Vorbis i może innymi
materiałami multimedialnymi. Robimy encyklopedię/repozytorium na lata, a
nie na jutro.

--
Nawet gdy wichura