[Wikipl-l] Kreska pozioma

Michał Buczyński sandbox w o2.pl
Wto, 27 Sty 2009, 07:37:54 UTC

Dnia 27 stycznia 2009 1:21 Michal Rosa <michal.rosa w gmail.com> napisał(a):

> Ale to czytasz przede wszystkim na ekranie.

Jakie to ma znaczenie? Na ekranie krótka kreska pozostaje krótką, a długa długą. Argument IMHO bez sensu. WWW to nie audiobook.

> Chodzi o to, że wtedy niektórzy będą używali półpauzy, a niektórzy
> nie.  A takie OPCJONALNE wprowadzenie nieużywanej praktycnzie nigdzie
> w Internecie zasady skończy się bałaganem na Wikipedii, bo w
> niektórych hasłąch będzie długa kreska, a w innych nie.

Tak jest właśnie obecnie.

> Nie pisz "poprawiaj" bo to nie jest "poprawianie" ale zmienianie, i to
> arbitralne zmienianie w sytuacji w której wcale nie jest jasne czy to
> jest w ogóle potrzebne.  Nie stawiaj się więc w pozycji w której
> rzekomo Ty masz coś poprawiać na "lepsze" bo tak nie jest.

Ale tak właśnie jest. Używanie półpauzy to poprawianie.

Michale, rozumiem Twoją argumentację, ale bajzel mamy właśnie teraz, a dla mnie sprawa jest wystarczająco istotna, by o tym pisać.
Mnie osobiście, jako osobę piśmienną i przyzwyczajoną do słowa _drukowanego_, wszechobecne minusy irytują. Rozumiem, że część młodzieży czytająca tylko komentarze na onecie i youtube, a książki posiadająca jako podpórki pod stolik, może nie znać półpauz. Niemniej, czytelnicy książek i gazet te znaki dobrze znają i są do nich przyzwyczajeni. To jest większość i to jest poprawny standard, do którego chciałbym równać.

Mam nadzieję, że przekonałem.

Pozdrawiam,
michał "a.m." buczyński