[Wikipl-l] prawsówka

Tomasz Ganicz polimerek w gmail.com
Pon, 26 Sty 2009, 22:17:17 UTC

W dniu 26 stycznia 2009 21:39 użytkownik Stan Zurek <zureks w gmail.com> napisał:

> Najbardziej mnie rozwala następne zdanie:
>
>  Na ósmej pozycji wśród organizatorów zbrodni zdezorientowany
> internauta odnajduje... Polskę. Kilka pozycji dalej są Niemcy.
>
> Rzecznik Stowarzyszenia Wikipedia Polska Paweł Zienowicz zapewnił
> "Nasz Dziennik", że postara się "wyjaśnić te kwestię w miarę szybko".
>
> Tak jakby z tą tabelką było coś nie tak. Nic tylko ich pogonić żeby
> przeprosiny wydrukowali.
>
> Nie ma to jak trzymać się faktów i rzetelnie po dziennikarsku kaczkę
> wyprodukować...

To nie tak było. W momencie gdy to się ukazało cała rzeczona tabela
była bardzo niezręcznie zatytułowana "organizatorzy holokaustu" i była
tam wymieniona Polska, więc wniosek dziennikarki był w sumie dość
uzasadniony niestety. Potem Paweł jak zaczęli do niego dzwonić
dziennikarze zmienił tytuł tej tabeli na bardziej adekawatny. Ale cała
reszta artykułu nadal wołała o pomstę do nieba pod względem
wiarygodności, weryfikowalności, NPOV, stylu, linkowania i nawet
zwykłych literówek - czyli praktycznie biorąc pod niemal każdym
względem. I mimo to została oznakowana jako sprawdzona.

Teraz Chokar123 mimo uwag w jego dyskusji, że "Watykan" to jest
pojęcie mało konkretne (nie wiadomo czy chodzi o Kurię Rzymską, czy
może o samego papieża?) i że forsowanie tezy, że istniało jakieś tajne
porozumienie "Watykan-Argentyna" (nie wiadomo konkretnie w sumie kogo
z kim konkretnie?) wymaga bardzo, ale to bardzo dobrego uźródłowienia
(np: dotarcia do tekstów jakichś rzekomych tajnych porozumień) -
forsuje nadal uporczywie swoją tezę, w oparciu o jedno sensacyjne
źródło,  co niestety nie wróży nic dobrego dla tego hasła. A hasło
nadal jest tragicznie napisane pod każdym względem :-( Dajemy ciała z
tym hasłem na całej linii...

--
Tomek "Polimerek" Ganicz
http://www.ganicz.pl/poli/