[Wikipl-l] Kreska pozioma

Karol Głąb kamikaze0007 w gmail.com
Pon, 26 Sty 2009, 15:08:48 UTC

W dniu 26 stycznia 2009 15:45 użytkownik Olaf Matyja
<olafmat w gmail.com> napisał:

> Trzeba trzymać lewy Alt i wciskać po kolei 0, 1, 5, 0 na klawiaturze
> numerycznej, a potem puścić Alt. :-)
> Tak, to skomplikowane i dlatego dodatkowy przycisk i zmiana w Sprzątaniu
> Kodu rozwiązałyby sprawę.

Tak sobie czytam i czytam, i myślę że zamiast tracić czas na dyskusje,
to można by łatwo zbudować kompromis w tej sprawie. Roo ma racę co do
wprowadzania zasad z jednych mediów do drugich, ale racja jest również
po stronie tych, którzy nie znają typografi (w tym ja również), braku
informacji jak ten znak wprowadzać z klawiatury itp.

W tej chwili i tak mamy w tej kwestii bałagan w artykułach ale można
do WP:SK dodać zamianę ciągu z & oraz minusa na półpauzę z pierwszej
linijki artykułu (pomijając ifoboksy, grafiki itp. na początku).
Przycisk z półpauzą jest chyba w znakach sepcjalnych do których jest
też gadżet, który przenosi to nad okno edycji.

http://pl.wikipedia.org/wiki/Wikipedia:Narz%C4%99dzia/Nu-me-nu

Pewnie i tak nigdy nie uda się w 100% ujednolicić tego we wszystkich
artykułach, ale te narzędzie powinny z czasem przesunąć równowagę
tworzenia i występowania w stronę półpauzy (poprawniejszej). poza tym
kod z & jest trudny do zapamiętania i każdy laik wie do czego służy, a
kod artykułu powinien być maksymalnie czytelny.

Karol007