[Wikipl-l] Kreska pozioma

Olaf Matyja olafmat w gmail.com
Pon, 26 Sty 2009, 13:45:39 UTC

2009/1/26 Michal Rosa <michal.rosa w gmail.com>

> Moze jeszcze raz i powoli - pisalem o PROSTYM i POWSZECHNYM dostepie
> to tego znaku.  Lewy Alt + XXXX jest dostepem do wielu znakow, ale to
> nie jest cos co jest powszechnie znane i uzywane.  I mamy zagwozdke -
> czy Wikipedia jest encyklopedia ktora KAZDY moze edytowac, czy
> encyklopedia ktora moze edytowac tylko osoba ktora wie jak nacisnac
> Alt+0150 (dobre pytanie na nastepne PUA, co?)  Aby dostac pliterke
> naciskam alt+literka, to jest jest latwe, proste i wszyscy znaja, czy
> Alt+0150 jest rownie intuicyjne?

 Jeszcze raz i powoli: zaproponowałem w tamtym mailu umieszczenie znaku
półpauzy pod przyciskiem obok okna edycji, właśnie żeby to ułatwić.

> [...]
>  Ja bym wolal elite, blokade plebsu i wandali, tylko zarejestrowane
> nicki i to jeszcze po przejsciu paru testow (lacznie z Alt-0150) no
> ale na stronie glownej stoi jak wol, "Witamy w Wikipedii - wolnej
> encyklopedii, którą każdy może redagować", a czy kazdy ma wiedziec jak
> sie robi polpauze?  Smiem watpic.
>
> Jakbym z tego nie kpil to jest problem bo z jednej strony Wiki jest
> otwarta na edycje od kazdego psa ktory ma swoj IP, a z drugiej strony
> od kazdego wymagamy znajomosci wszystkich zasad, polecen, a teraz
> jeszcze skrotow klawiatorowych.  No to w ktora strone idziemy?

W stronę jak najwyższej jakości edycji. Przecież nie chcę blokować
użytkowników za nieznajomość półpauzy, ale nie chcę też, żeby normą stało
się pisanie niechlujne, bo tak jest łatwiej.

Olaf