[Wikipl-l] Co decyduje o władzy na Wikipedii?

Marcin Cieslak saper w system.pl
Śro, 21 Sty 2009, 03:02:39 UTC

Tomasz Ganicz wrote:
> W sumie jednak -
> przynajmniej na razie - są to drobiazgi - niebezpieczne by było jakby
> w jakiejś grupce przeforsowano jakieś regulacje sprzeczne z
> podstawowymi zasadami - NPOV, WER itd. Ja się jednak jak dotąd z tym
> nie spotkałem.

Ja Ci podam moim zdaniem ciekawy przykład - szablony {{hmed}} i
{{nmed}}. Dyskusja na ten temat była prowadzona dość intensywnie (np.
przeze mnie w http://42.pl/u/1trh).

Mam wrażenie, że {{hmed}} pełni u nas funkcję ozdobnika wszystkiego, co
ma jakiś związek (czasem odległy) z medycyną.

Na enwiki rozstrzygnięto sprawę dość prosto:

http://en.wikipedia.org/wiki/Wikipedia:No_disclaimers_in_articles

Bo kierując się tą samą logiką, trzeba by wprowadzić ostrzeżenia przed
zawartością "nie dla dzieci", itd. itp.

A co do tematu władzy i "klik" nie wiem czy zaobserwowaliście, jak
diametralnie różne bywają reakcje na jakiś temat wrzucone w różniące się
nieco składem osobowym fora (kawiarenka, ta lista, IRC, strony
dyskusji...). Być może z tego wynika tak męcząca u nas wielość kanałów
komunikacji - bo każdy ma swój ulubiony kanał, na którym znajdzie posłuch...

--Marcin