[Wikipl-l] Co decyduje o władzy na Wikipedii?

Michal Rosa michal.rosa w gmail.com
Nie, 18 Sty 2009, 23:39:46 UTC

On 1/19/09, Tomasz Ganicz <polimerek w gmail.com> wrote:

> uzgodniony w grupie edytorów piszących te arty. W sumie jednak -
> przynajmniej na razie - są to drobiazgi - niebezpieczne by było jakby
> w jakiejś grupce przeforsowano jakieś regulacje sprzeczne z
> podstawowymi zasadami - NPOV, WER itd. Ja się jednak jak dotąd z tym
> nie spotkałem.

Co niestety nie oznacza, ze to sie juz nie wydarzylo bo niestety w
ramach projektu o militariach wprowadzono zasade nazewnictwa hasel o
okretach wojennych ktora jest sprzeczna z OR i WER.  A stalo sie tak z
powodu o ktorym pisalem wczesniej, Wikipedia zrobila sie za duza aby
wszystkiego mogla pilnowac jedna, rozsadna i merytorycznie sprawdzona
GTW ale z drugiej strony jest za mala aby wewnatrz kazdego
Wikiprojektu znalazlo sie dosc osob ktore beda sie pilnowaly na wzajem
i nie bedzie dochodzilo do sytuacji w ktorej jedna czy dwie osoby beda
forsowaly swoj prywatny punkt widzenia kosztem zasad Wikipedii.  Na en
Wiki np. grupa osob zainteresowanych danym tematem jest zawsze na tyle
duze i zroznicowana, ze do czegos takiego nie dochodzi, a u nas
niestety tak.
--
Michal Rosa