[Wikipl-l] Wikiprojekty i ogólne zalecenia i zas ady Wikipedii

Michael mmt19 w interia.pl
Śro, 14 Sty 2009, 09:13:03 UTC

> To niestety pokazuje tylko słabość tego systemu
Pokazuje słabość opierania się na jednej dacie - dacie urodzenia. Przy uwzględnianiu obu dat nie dochodzi do takiej sytuacji.

> bo mogą się
> przecież
> zdarzyć w takim razie bliźniacy, którzy mają takie samo imię,
> urodzili
> się w tym samym roku i na dodatek w tym samym też zmarli (np: biorąc
> udział w tej samej bitwie). Wówczas i tak nie będzie innego wyjścia
> jak jednak oprócz dat dać im inne rozróżnienie w tytule hasła :-).

Nie zdarzą się. 1. Żeby żyjące w tym samym czasie dzieci jednego ojca nosiły te same imiona zdarza się niezwykle rzadko. 2. Jeżeli dochodzi do takiej sytuacji, to literatura naukowa nadaje takim osobom liczebniki i przydomki (np. Piastowie oleśniccy, którzy wszyscy nosili imię Konrad).

Po przejrzeniu setek, jeśli nie tysięcy tablic genealogicznych nie spotkałem się z przypadkiem, by bliźniacy nosili to samo imię, nie mówiąc o sytuacji, by noszące to samo imię bliźniacy zmarli w tym samym roku.
maglocunus

Promocja w Speak Up. Kwartal angielskiego za darmo.
3 miesiace nauki gratis. Sprawdz teraz! >> http://link.interia.pl/f2019