[Wikipl-l] Wikiprojekty i ogólne zalecenia i zasady Wikipedii

Tomasz Ganicz polimerek w gmail.com
Wto, 13 Sty 2009, 10:31:28 UTC

W dniu 13 stycznia 2009 11:17 użytkownik Krzysztof Imbierowicz
<krzimb w o2.pl> napisał:
> Dnia 13 stycznia 2009 10:33 "Tomasz Ganicz" <polimerek w gmail.com> napisał(a):
>

> Zobaczmy przykład: Anna Jagiellonka. Obecnie są trzy hasła: "Anna Jagiellonka", "Anna Jagiellonka (1476-1503)", "Anna Jagiellonka (1503-1547)". A jak kiedyś te hasła się nazywały?
> Artykuł o królowej polskiej nazywał się "Anna Jagiellonka (królowa)". Była to nazwa niefortunna, bo przecież Anna (1503-1547) również była królową.
> Artykuł "Anna Jagiellonka (1476-1503)" dawniej nazywał się: "Anna Jagiellonka (księżna)" i " Anna Jagiellonka (księżna pomorska)".
> [...]

Nie zmienia to jednak faktu, że wikprojekt wprowadził zasadę sprzeczną
z zasadą ogólną. Dla mnie - nie historyka nazwa "Anna Jagiellonka
(królowa czeska i węgierska)" - jest o niebo jaśniejsza od "Anna
Jagiellonka (1503-1547)", bo te daty kompletnie nic mi nie mówią.
Podobnie będzie też z np: gimnazjalistą, który szuka biografii
odpowiedniej Anny Jagiellonki. Jeśli np: chcę znaleźć odpowiednią Annę
Jagielonkę przez kategorie - to zobaczę tylko nic mi nie mówiące daty.
Na całe szczęście, główne hasło:

http://pl.wikipedia.org/wiki/Anna_Jagiellonka

jest jeszcze wciąż o tej najważniejszej Annie Jagiellonce a disambigR
jest nadal do haseł o innych Annach podany w sposób opisowy. Jak ktoś
zmieni ten disambigR żeby kierował do haseł z datami, to czytelnik
zgłupieje, jak będzie np: próbował znaleźć księżnę pomorską.

W końcu Wikipedię piszemy dla tych, którzy czegoś nie wiedzą i szukają
o tym informacji - a nie dla tych, którzy już wiedzą.

--
Tomek "Polimerek" Ganicz
http://www.ganicz.pl/poli/