[Wikipl-l] Wikiprojekty i ogólne zalecenia i zasady Wikipedii

Michal Rosa michal.rosa w gmail.com
Wto, 13 Sty 2009, 09:47:44 UTC

2009/1/13 Tomasz Ganicz <polimerek w gmail.com>:
> Ostatnio przy głosowaniach medalowo/dobrych daje się zauważyć
> tendencja do powoływania się różne wewnętrzne normy ustalane przez
> uczestników wikiprojektów. Czasem mam odczucia - w szczególności do
> wikprojektu historycznego, że te normy stają się sprzeczne z ogólnymi
> zasadami i zaleceniami Wikipedii.

No i na tym polega problem, że Wiki teraz jest za duża aby ją
kontrolować grupą osób która to mogła robić jeszcze parę lat temu, ale
za mała aby wewnątrz każdego projektu znalazło się dość osób które
postawią wbrew oryginalnym pomysłom własnym innych uczestników
obowiązujące zasady i zalecenia jak i zwyczaje Wiki.  Wikiprojekt
historyczny nie jest jedyny ale niestety skończyły się te czasy
"ręcznego" sterowania Wiki z czego korzystają różni osobnicy którzy
Wiki ani nie czują, ani nie rozumieją, ani czym gorsza nie chcą
zrozumieć.

Uwagi na temat powyższego hasła oczywiście były zgłoszone i równie
oczywiście zostały zignorowane bo ja je grzecznie wpisałem do uwag
licząc na dobrą wolę autorów zamiast jak powiniem był to zrobić do
sprzeciwu.

--
Michal Rosa