[Wikipl-l] Zasada 20/80 nie działa :-))

Przykuta przykuta w o2.pl
Czw, 8 Sty 2009, 09:45:41 UTC

> Dane nt. procentowego udziału w Wikipedii: 0,7% uczestników dokonuje około
> 50% edycji, a około 75% edycji (czyli blisko 80%) dokonuje 2% (słownie: dwa
> procent) uczestników.
>
> Ale inna teza artykułu jest jeszcze lepsza - pojedyncze, wartościowe edycje
> w artykułach wykonywane przez autsajderów (często IP) generują dziesiątki
> edycji insajderów.

To jest kwestia przyjęcia definicji uczesntika, bo jeśli ktoś raz poprawił literówkę "na próbę" albo, gdy tym bardziej zrobił wandalizm. Z drugiej strony mamy boty, które są programami, a pierwsza dziesiątka edytorów to właśnie boty.

Poza tym to już dość stare :) Parokrotnie piramidki z tymi statsami wrzucałem na tę listę

przykuta