[Wikipl-l] Nazewnictwo

Przykuta przykuta w o2.pl
Pon, 5 Sty 2009, 18:55:38 UTC

W ciągu ostatniego miesiąca (może dwóch) szło równolegle kilka dyskusji dotyczących nazewnictwa artykułów. Padały w nich podobne lub te same argumenty, mimo to otwierane były kolejne i znowu argumenty o RJP, PWN itd. Wiele razy tego typu wątki szły także na tej stronie dyskusji - czy pisać psycholożka, czy psycholog itp. No, było tego jak mrówków. rezultatów nie było prawie żadnych, zazwyczaj rezultatem było umacnianie barykady między formalistami i zdroworozsądkowcami.

Aby były one lepiej zorganizowane, parę razy pisałem o tym, by prowadzić je w ramach jednego wikiprojektu, który mógłby coś ustalić. Nie było sprzeciwów, więc utworzyłem:

http://pl.wikipedia.org/wiki/Wikiprojekt:Nazewnictwo

Dyskusje z kilku miejsc przeniesione zostały na stronę

http://pl.wikipedia.org/wiki/Dyskusja_Wikiprojektu:Nazewnictwo

Ponieważ te tematy są ważne, proponuję aby nowe wątki linkować na TO i kawiarence, co ważniejsze puszczać też tu, ale dyskutować w jednym miejscu. Łatwiej będzie wyszukać podobny wątek w dyskusji, niż prowadzić ją od początku. (nie zawsze, ale jednak często). Jednakże w dyskusjach często brały udział osoby postronne, które też wiele do dyskusji nie wnosiły, może trochę większa temperaturę. Nazwa wikiprojekt nie jest istotna - ważne było zebranie tych dyskusji w jednym miejscu. Proponuję dodanie do obserwowanych tej strony, jeżeli ktoś w tych dyskusjach chce brać udział.

pozdrawiam

przykuta