[Wikipl-l] Nie zmieniajcie linków do przekierowań

Tilia tiliacordata w gazeta.pl
Wto, 18 Sie 2009, 16:35:17 UTC

W dniu 18 sierpnia 2009 18:21 użytkownik Artur Fijałkowski <
wiki.warx w gmail.com> napisał:

> Eee... Kompletnie nie rozumiem tego wywodu. Poprawnym rozwiązaniem
> jest właśnie stosowanie DisambigR we wszystkich hasłach, dla których
> istnieje ''jakieś ujednoznacznienie'', a nie żezanie go z haseł.
>
> Pozdrawiam
> AJF/WarX

 No nie rozumiesz - widocznie masz inną perspektywę. I nie uznaję Twojego
rozwiązania za "poprawne". Uważam, że to śmieszne, gdy w haśle "lemiesz"
słowo "orka" kieruje do morskiego ssaka a w haśle o malarii "komar" do
motoroweru. Nie każdy niedoświadczony czytelnik zauważa na górze link do
innych znaczeń. Klasyczny disambig ułatwia sprawę i czytelnikowi, i
edytującemu - mówię na swoim przykładzie. Mam ustawione wyświetlanie linków
do disambigów w innym kolorze i przy pomocy pop-ups mogę jednym kliknięciem
(właściwie dwoma, bo zatwierdzenie jeszcze) to poprawić. W przeciwnym razie
nawet nie widzę, że z linkiem jest coś nie tak i tylko jak coś mnie tknie i
mi się zachce, sprawdzam linkujące po jednym, szukam i ręcznie poprawiam.
Prawdopodobnie nie powinniśmy o tym dyskutować w tym wątku. Przepraszam.

Tilia