[Wikipl-l] Ceclava Czapska

Olaf Matyja olafmat w gmail.com
Wto, 2 Wrz 2008, 03:23:00 UTC

Wikipedysta:Marek9 pisze do mnie już drugi raz w tej sprawie.
Artykuł [[Ceclava Czapska]] został usunięty w ramach Antyhoaksa z powodu braku źródeł. Teraz znalazł się artykuł w hiszpańskim dzienniku, są interwiki, a en-wiki i es-wiki podają też bibliografię książkową: Martha Schad Wielkie dynastie. Mit i historia, Warszawa 2003, s. 72. Jest też jakiś wpis na blogu historycznym: http://dynastie.bloog.pl/?ticaid=6688d I to wszystko co jest na jej temat w internecie.

Z drugiej strony autor jest zablokowany na dwa lata za wprowadzanie hoaksów. "Wielkie dynastie. Mit i historia" to zdaje się nazwa serii książek a nie jednej pozycji. Dziwne, że nic więcej na ten temat nie ma w internecie. A ja niestety nie mam zupełnie czasu, żeby się tym zająć (jak i Wikipedią w ogóle ostatnio, niestety). Poza tym nie czuję się kompetentny w weryfikowaniu historii. Przekazuję więc sprawę na listę, może ktoś z historyków przywróci artykuł, lub odpowie merytorycznie autorowi.

Pozdrawiam,
Olaf

-----Original Message-----
From: Marek9
Sent: Sunday, August 31, 2008 6:37 PM
To: Olaf
Subject: List z polskiej Wikipedii

Artykuł Ceclava Czapska jest ency:
http://en.wikipedia.org/wiki/Ceclava_Czapska
http://es.wikipedia.org/wiki/Ceclava_Czapska
http://www.elpais.com/articulo/internacional/UNIoN_SOVIeTICA/zarina/hijas/sobrevivieron/matanza/familia/imperial/rusa/elpepiint/19800210elpepiint_1/Tes/

Tekst usuniętego artykułu:

'''Ceclava Czapska''' (ur. [[2 stycznia]] [[1899]] zm. [[1 grudnia]] [[1970]] w [[Rzym]]ie) - kobieta podająca się za cudownie ocaloną carewnę [[Maria Romanowna|Marię]].
Carewna Maria miała rzekomo przeżyć egzekucję i uciec do [[Włochy|Włoch]] i tam od [[1918]] żyć jako Ceclava Czapska. Jest jednak pewna niezgodność. Carewna urodziła się [[26 czerwca]], a na nagrobku Ceclavy widnieje data [[2 stycznia]]. Ceclava umarła w [[1970]], zabierając swoją tajemnicę do [[Grób|grobu]].
Pochowana na ''Prima Porta'' w Rzymie.

W oparciu o te źródła proszę o przywrócenie artykułu, a jeśli nie masz czasu to chociaż o prześlenie tej wiadomości do odpowiednich osób.

---
Wiadomość e-mail została wysłana z Wikipedii do Olaf przez Marek9 z użyciem „Wyślij e-mail do tego użytkownika”.