[Wikipl-l] Czy medale są bez skazy ?

Robert Drózd robdrein w poczta.onet.pl
Nie, 27 Kwi 2008, 14:46:44 UTC

Witam,

Dnia 27 kwietnia 2008 Tomasz Ganicz napisał:

> Osobiście natomiast z radością obserwuję,  jakoś
> dyskusji i oceny w "Dobrych Artykułach" i się nawet zastanawiam jak
> zlikwidować artykuły na medal i zastąpić je "Dobrymi".

Czyli proponujesz krok wstecz, bo en.wiki ma 6 formalnych poziomów
oceny, a u nas po złączeniu DA i ANM zostałyby dwa: medal i stub...

Jestem zdania, że tych poziomów u nas jest za mało. Ktoś kto troszkę
rozbuduje artykuł i usunie szablon stuba, ma teraz przed sobą
zniechęcającą swoją długością drogę do plusika i medalu.

> Ostatnio zresztą większość zgłoszonych do medalu artykułów ma już
> status "dobrych"

To jest chyba naturalne wraz z rozwojem artykułu. Czy ktoś może
powiedzieć, jak to wygląda na innych wikipediach?

> a przy medalach pojawiają się dziwne i często czysto estetyczne
> zarzuty, z którymi ciężko jest polemizować.

Jeśli artykuł ma być wzorcowy, to liczy tam się każdy szczegół.

Inna sprawa, że niektóre artykuły od razu możnaby zgłosić do medalu, z
pominięciem poziomu DA.

http://pl.wikipedia.org/wiki/Wikipedia:Por%C3%B3wnanie_dobrych_i_medalowych_artyku%C5%82%C3%B3w
- moim zdaniem to porównanie trochę zaciemnia obraz.

"Zgodny z zaleceniami Wikipedii" musi być zarówno DA i ANM. Co ciekawe
jest to twórczość własna któregoś z tłumaczy, bo na en.wiki w tym
miejscu mamy "Style standards" i zgodność z manualem:
(http://pl.wikipedia.org/wiki/Wikipedia:Styl_-_poradnik_dla_autor%C3%B3w)

Pozdrawiam,
Robert

--