[Wikipl-l] Polskie flagi i sztandary

Peter Domaradzki belissarius26 w gmail.com
Sob, 26 Kwi 2008, 01:33:09 UTC

Mamy kłopot z polskimi flagami. Opracowując liczne bitwy z udziałem wojsk
polskich natrafiam wyłącznie na grafikę
<http://pl.wikipedia.org/wiki/Grafika:State_Flag_of_Poland.png>, która od
biedy przystaje do czasów nam współczesnych i ew. okresu po roku 1918, ale
nijak ma się do okresu I Rzeczypospolitej, epopei napoleońskiej, czy powstań
narodowych, a taką właśnie - z braku innych - zamieszczają wikipedyści
opracowujący hasła z kategorii Bitwy <http://pl.wikipedia.org/wiki/Bitwy>.
Błąd techniczny i rzeczowy, który - nawiasem mówiąc - niełatwo naprawić, bo
takie np. Księstwo Warszawskie flagi państwowej nie miało, zaś wojsko
posługiwało się rozmaitymi - co do wyglądu i barw - sztandarami. Ścisłe
regulacje wprowadzone zostały w okresie Królestwa Polskiego, ale nie mamy
takich wzorów w repozytorium Commons.
Sądzę, że istnieje pilna potrzeba stworzenia kilku wzorów flag dla I RP (dla
średniowiecza np. czerwona z orłem kazimierzowskim, dla królów obieralnych
np. jakaś sensowna kompilacja z Batorego, Wazów i Sobieskiego) i czasów
niewoli (tu widziałbym tradycyjny dla polskich sztandarów wojskowych
{amarantowy?} krzyż maltański w {białym?} polu z orłem w wieńcu laurowym
pośrodku). Czy koledzy "malarze" mogliby przygotować kilka wzorców i
zaprezentować je na stronie wikiprojektu:bitwy? Potrzeba jest naprawdę
pilna, również w odniesieniu autorów innych Wikipedii, którzy nie wiedzą
jakich grafik używać, więc nie używają żadnych.

Znalazłem w google dwie grafiki (załącznik), moze sie przydadza
beliss