[Wikipl-l] Okres karencji dla substubów

Przykuta przykuta w o2.pl
Czw, 24 Kwi 2008, 05:41:21 UTC

> Witajcie,
>
> mówię z własnej obserwacji, że być może potrzeby byłby określony
> (niezbyt długi) okres karencji dla substubów.
>
> Chodzi o takie 1 zdaniowe (ale sensowne) nowe arty. Dość często
> dostają eka lub mają wstawiony szablon {{ek}}.
>
> Kiedyś powstrzymałem się przez jakąś godzinę w takim przypadku i IPek
> wstawił infoboks i dodał jeszcze ze 3-4 zdania niezbędnego resume.
> Powstał kwalifikowany stub.
>
> Być może okres karencji w postaci 1-2 godzin by się przydał.
>
> Ma to 2 zadania:
> * oszczędzenie niepotrzebnej roboty adminom
> [...]

Hmm, zamiast eka szablon {{substub}} - nieodstraszający? W treści - prosimy dodaj więcej informacji, zobacz jak powinien wyglądać zalążek artykułu (no i przykład dobrego stuba oraz niedobrego stuba powinien być podany wprost na stronie zalążka)? Była niedawno o tym dyskusja - czy po powiedzmy 2 godzinach substub trafiałby do kategorii ek?

A własnie - przeglądając kategorie wojskowe trafiłem na takie hasło:

"Aerofotogrametria - jest to wykonywanie i opracowywanie zdjęć lotniczych w celu sporządzenia map i planów."

jest to jedno sensowne encyklopedyczne zdanie, ale czy stub, czy substub? Dla mnie jako substub byłby wtedy, gdyby to wyglądało tak:

"Aerofotogrametria - wykonywanie zdjęć lotniczych."

bo nie tłumaczy celu oraz zawęża - tylko jako czytelnik o tym zawężeniu nie wiem (brak info o opracowywaniu) - natomiast wprowadzałoby w błąd, bo nie ma mowy o celu i definicji zdjęcia lotniczego.

przykuta