[Wikipl-l] Bezsensowne reverty

Marcin Cieslak saper w system.pl
Śro, 23 Kwi 2008, 11:09:27 UTC

Michal Rosa wrote:

> A co Ty zrobiłeś dla Wikipedii i ile czasu spędziłeś na OZ goniąc
> wandali z niej?

Michał,

Tworzenie encyklopedii to nie tylko gonienie wandali. Poziom artykułów
jest bardzo niski. Przytoczony tu artykuł jest przykładem notki na
średnim poziomie - wymagałaby jeszcze trochę pracy, głównie pod kątem
struktury i porządkowania informacji. Np. nie ma ani słowa o tym, że
mowa w artykule jest o stronicowaniu na przykładzie procesorów rodziny
x86 firmy Intel (i zgodnych).

Wycofana przez Ciebie edycja poprawiała istotne błąd w artykule (przez
przemilczenie niektórych bitów z opisu strony i informację o starszych
procesorach).

Dla mnie (rzadka) wizyta na WP:OZ to okazja do głębszego zastanowienia
się nad wyglądem zmienionego artykułu - zawsze wolałem poprawić po kimś
niż po prostu zrewertować (o ile to nie był oczywisty wandalizm). Wiem,
jest to po prostu inny styl pracy, ale apeluję do patrolujących o
większą wstrzemięźliwość w prostym cofaniu zmian. Dobrze jest również
obejrzeć cały artykuł w poprzedniej postaci - być może jest stał się
w ogóle jednym wielkim śmietnikiem i powinien trafić na SdU?

Patrolowanie polegające na obronie zastanej treści artykułów jest na
dłuższą metę bez sensu - rewertujący stają się po prostu obrońcami
często zastanego już śmietnika.

We wspomnianym artykule wprowadzone zmiany dają szansę, żeby ktoś (być
może inny) przemyślał strukturę informacji w tej notce i zaczął ją
porządkować. Jest duża szansa, że 62.21.116.211 już nie będzie miał na
to ochoty. Ta mozolna, wymagająca dużo czasu i cierpliwości praca to
jest również rozwój Wikipedii, nie tylko rewertowanie "na czas".

--Marcin