[Wikipl-l] Dość fascynująca wizualizacja

ABX abxabx w gmail.com
Czw, 17 Kwi 2008, 12:21:25 UTC

16-04-08, Kpjas <kpj w gower.pl> napisał(a):
>  http://dbpedia.org/About

Niezależnie od tego jak ładne wykresy można z tego wyciągać przede
wszystkim takie globalne "młócenie" danych pozwala też coś dostrzec
globalnie dzięki porównaniu danych. Ja sobie popatrzyłem na tę tabelkę
http://tinyurl.com/3kwj5h i porównałem ją z bieżącą liczbą artykułów.
I niestety wśród porównanych jedenastu jesteśmy na ostatnim miejscu
jeśli chodzi o liczbę abstraktów które widzi dbpedia u nas. Jeśli
dobrze rozumiem dbpedię przyczyny mogą być następujące:

a) nie mamy dobrze zrobionych abstraktów
b) mamy za mało interwików do en.wiki które jest podstawą obliczeń i
nasze abstrakty nie są widziane przez silnik dbpedii.
c) mamy abstrakty w porządku ale mamy tyle specyficznie polskich
artykułów że na en.wiki brak ich odpowiedników

Każde z powyższych martwi i może to też powinno się pojawić w
odpowiedzi na przykutowe pytanie "Co dalej?"

ABX