[Wikipl-l] Administratorzy polskiej Wikipedii zapraszaja do pisania dowcipnych artykulow

Wiki Krytyk wikikrytyk w googlemail.com
Czw, 3 Kwi 2008, 00:02:03 UTC

On 4/1/08, Gemma <studio w gemma.edu.pl> wrote:
> (...)
>
> Gdyby jakiś głupi (choć ludzie zwykle aż tak naiwni nie są) pomyślał, że
> pomimo sztafażu powagi, Wikipedia jest rzeczywiście czymś poważnym, to

Niestety, obawiam się, że spora część ludzi rzeczywiście na serio
bierze Wikipedię i jej samookreślanie się mianem "encyklopedii".
Wszyscy dobrze wiemy, że rzeczywistość jest skrajnie inna i WP to
raczej nieudany eksperyment z zakresu socjotechniki i MMORPG. No ale
wy uparcie utrzymujecie tą fikcję o WP jako o "poważnej encyklopedii",
ech...

> [...]
> podchodzić do tego projektu, aby później jakiś głupek nie mial pretensji, że
> trafiając na ten dowcipny serwis do trenowania edycji, pomyślał przypadkiem,
> że to na serio.
>
> W artykule o fajnym wynalazcy Adamie Mickiewiczu, o znanym imieniu i
> nazwisku, podano w jaki sposób należy poprawnie posługiwać sie Wikipedią,
> aby uzyskać jej główne cele, czyli osobisty rozgłos z powodu sukcesu w
> nabraniu frajerów.
>
> W sumie należy podziwiać zapaleńców, którzy pisują również artykuły niby na

"Zapaleńców"? No, można ich i tak nazywać. Zasadniczo jednak,
wikipedystów ze względu na motywację możnaby podzielić na kilka grup:
1) admini -- edytują, bo są uzależnieni od WP, ewentualnie lubią
zastrzyk adrenaliny, kiedy wciskają przycisk "blokuj"
2) naiwni gimnazjaliści, licealiści i inni, którzy nie znają całej
prawdy o WP; zanim ją poznają, albo wcześniej odejdą zniesmaczeni
(zanim to jednak nastąpi, dokonają części konstruktywnych edycji; po
nich przychodzą następni naiwni i tak się to jakoś cały czas
kręci...), albo zostaną i przejdą do grupy 1)
3) POV-pusherzy i edit-warriorzy, którzy wiedzą, że artykuł na ich
ulubiony temat jest na szczycie Google, więc jest o co walczyć
4) prawdopodobnie najmniej liczna grupa -- naiwni idealiści, którym
się wydaje, że ten cyrk da się naprawić i że ich działalność jest "dla
dobra ludzkości" (yeah, right...).

> serio, aby dla niezorientowanych obraz polskiej Wikipedii sprawiał
> tymczasowo  wrażenie czegoś poważniejszego. To dopiero wtedy jest frajda,
> jak wspólnym sukcesem jakiś idiota nabierze się na tak misternie
> zmnipulowany dowcip!
>
> Tak więc podany link jest wzorcowym przykładem, jak należy pisać dobrze
> zmanipulowany dowcip, aby uzyskać rozgłos i satysfakcję z naiwniaków. Jest w
> nim wszysto, czego potrzeba do naprawdę faknej zabawy.
>
> zaleca się copy & paste na fora i Usenet

Mógłbyś tutaj wkleić albo przysłać mi na maila? Bo szlag trafił ten
artykuł w WP :-/
(znaczy http://pl.wikipedia.org/wiki/Adam_Mickiewicz_(wynalazca) ).

> Beno

PS Wiem, że pisałeś całość ironicznie, ale mimo tego postanowiłem
trochę odpisać tak jak byś pisał "na serio".

--
Wikipedysta:WikiKrytyk (zablokowany "na zawsze")
http://wikikrytyk.wordpress.com/