[Wikipl-l] Prima aprilis - przeprosiny

Przykuta przykuta w o2.pl
Śro, 2 Kwi 2008, 14:11:44 UTC

Jeżeli ktoś poczuł się urażony wczorajszymi żartami, w które także miałem wkład czy uznał je za niesmaczne, kiepski, głupie, bezczelne, chciałbym za to przeprosić. Również tych, myślę nielicznych, którzy się na te dowcipy dali nabrać i podskoczyło im tętno.

Kierowałem się (tu piszę za siebie, nie jestem głównym architektem wczorajszego prima aprilisa) potrzebą zrobienia psikusa, jednak starałem sie, aby dowcipy nie były szkodliwe zanadto. Pisałem też, przed południem jeszcze, aby dowcipy uważane za niewłaściwe śmiało revertować - post poszedł na listę admińską.

Chciałem tez dodać, że nie była to jakaś moja fanaberia, czy samowolka, a żarty w małym gronie wikipedystów, nie wszystkie co do treści (co do formy tak) omawiane były na IRCu. Omawianie ich na liście po prostu zepsułoby dowcip.

Ponieważ jednak padło parę argumentów, czego na pewno nie wolno robić, chciałbym tu to wypunktować:
* wygłupy w głównej przestrzeni (inni wczoraj za wygłupy dostawali bloki) - primaaprilisowe hoaxy itd.
* pisanie nieprawdziwych informacji na stronie głównej - to właściwie też jest główna przestrzeń nazw
* tworzenie żartów, które zrozumie tylko nikły procent czytelników, wykorzystując miejsce w sieci przeznaczone dla większej liczy userów, to może sprawiać wrażenie pewnej ekskluzywności żartu i jest w pewnym sensie wbrew otwartości wiki

Proponuję, aby utworzyć jakąś stronę meta w tym celu i o niej informować przed prima aprislisem, bo wielu z nas znów zapomni...

Prima Aprislis to tylko jedno z wielu różnych dziwnych świąt, a przecież nie tworzymy Wikipedii "pod święta", ten dzień (1 kwietnia) nie jest jakoś specjalnie wikiowy, a codziennie jest święto czegoś. Z takich okazji robimy różne - odpowiednie od święta - wpisy w przestrzeni dyskusji użytkownika, kawiarence i paru innych miejscach.

Kiedyś ktoś zawieszał czarną wstążkę na SG na modłę gazet i portali, ale to powoduje, że jesteśmy nieneutralni, bo wyróżniamy jakąś tam osobę czy jakąś tam katastrofę.

Piszę powyższe też z tego względu, że na takie czy inne poczucie humoru nie powinniśmy się wzajemnie nawracać.

A do adminów, którzy zaczęli robić larum - łatwiej i szybciej można dokonać revertów, łącznie z wykasowaniem wkładu w historię edycji.

pozdrawiam

przykuta