[Wikipl-l] Czy wiesz i debilny proma aprilis

Michal Rosa michal.rosa w gmail.com
Wto, 1 Kwi 2008, 20:52:08 UTC

On 4/2/08, Gemma <> wrote:

>  Wikipedia przeżywa kryzys.
>
>  Administrator Wikipedii - Roo72, ten znany z tak ostrego tępienia wandali,
>  oskarżany nieraz o nadużywanie uprawnień admińskich wobec zwykłych, często
>  niezorientowanych, a przez to niewinnych wikipedystów, wstawił na dwa dni
>  przed prima aprilisem ewidentnego, świetnie zrobionego hoaxa, na którego
>  wielu się nabrało, łącznie ze mną, i nikt na to nie reaguje ?!!!

Primo (nomen omen) - hasło w przestrzeni głównej Wikipedii pojawiło
się 1 kwietnia, a więc nie na dwa dni przed.
Secundo - o to jesteś wściekły bo się dałeś nabrać na coś takiego?

>  Ja musiałem pogoglać i sprawdzić refy, żeby dopiero zorientować się, że coś
>  jest nie tak.

No to znaczy, że żart był udany, choć nie chce mi się wierzyć, że ktoś
myślący do tego stopnia dał się nabrać.

>  To jak to jest? Admini mogą sobie robić jaja i naruszać regulamin, mogą
>  uprawiać w biały dzień wandalizm, a zwykły wikipedysta ma jeszcze przed
>  takimi trząść portkami ze strachu, że jakąś edycję niechcący źle zrobią?

Różnica pomiędzy wandalizmem, a żartem primaaprilisowym jest taka jak
w starym dowcipie o Związku Radzieckim jest różnica pomiędzy krzesłem
elektrycznym, a krzesłem.

Bezpośrednim natchnieniem do tego hasła był primaaprilisowy dowcip
który pojawił się w zeszłym roku na en Wiki -
http://en.wikipedia.org/wiki/George_Washington_%28inventor%29 - też
byś się dał nabrać?

Zejdź proszę już  z tych wyżyn moralnych z których prawisz te kazania
bo to naprawdę nie jest już śmieszne.

--
Michal "roo72" Rosa