[Wikipl-l] Wikipedia której możesz zaufać

Michał Buczyński sandbox w o2.pl
Wto, 30 Paź 2007, 21:52:57 UTC

Dnia 30 października 2007 22:42 masti <mst w warszawa.pl.eu.org> napisał(a):

> Konrad, ja wiem, że jest duże parcie na "stabilne" wersje, ale to
> właśnie różni wiki od papierowych wydań, że nie mamy stabilnych tylko
> aktualne. Przejście do "weryfikowalnych przez autorytety" stabilnych
> wersji zabije projekt. A w każdym razie ja się wypisuję :(
>
> masti

Hmm, chyba różnie rozumiemy w tym kontekście słowa "stabilność" i "autorytet". :)

Co do stabilności - użytkownicy oczekują jednak informacji sprawdzonej i możliwie wiarygodnej, a niekoniecznie "właśnie przed chwilą dodanej". Z tych samych powodów większość z nas korzysta ze stabilnych wersji oprogramowania, a nie bleeding edge.

Dla przeciętnego użytkownika encyklopedii plusem jest nie tylko weryfikowalność, ale i "actual" "zweryfikowalność". :D

Co do wprowadzania wersji "stabilnych":
Na początku nie mieliśmy wyboru - wszystko powstawało od zera, a strona służyła zdecydowanie bardziej pisaniu niż czytaniu. W momencie, kiedy Wikipedia wychodzi poza stadium - kolejno - proof of concept, alfa, a nawet beta, i ma odpowiednie zasoby, staje się możliwy wybór: wersja najbardziej aktualna, czy taka może mniej, ale już (wielokrotnie/na pewno) sprawdzona.

Sam osobiście zastanawiam się, czy słowo "stabilne" jest tutaj najwłaściwsze. :)

Zaś w kwestii autorytetu - semantycznie - osoba, którą uznajemy za zdolną do wypowiedzenia się na temat hasła jest autorytetem. Nie musi to być prof.dr hab., tylko nasz kolega, do którego mamy *zaufanie*.

Skoro hasło ma zostać zweryfikowane, musi to zrobić ktoś do tego zdolny.

Pozdrawiam i czekam na owocną dyskusję, :)

michał "aegis maelstrom" buczyński.