[Wikipl-l] Wieje nuda ...

Artur Fijałkowski wiki.warx w gmail.com
Wto, 23 Paź 2007, 21:08:38 UTC

23-10-07, Tomasz Ganicz <polimerek w gmail.com> napisał(a):

> Jak będziemy mieli 10 milionów haseł i np: w tym 1000 artykułów o
> różnych Janach Kowalskich - to znalezienie w tym gąszczu tego jednego,
> którego się szuka stanie się problemem. Aktualnie Wikipedia jest wciąż
> wbrew pozorom stosunkowo małą bazą danych (w porównaniu chociażby z
> bazą danych ZUS, czy Chemical Abstracts). Początki tych problemów już
> jednak widać w anglojęzycznej Wikipedii - a z czasem będą one rosły.

Raczej wiekszą bazą danych (w GB) natomiast o mniejszej liczbie rekordów ;)
Raczej sytuacja z 1000 Janów Kowalskich jest nieunikniona - skasowanie
nie-noblistów nazywających się Jan Kowalski to nie jest jednak metoda
;)

> Popatrz chociażby na to:
>
> http://en.wikipedia.org/wiki/Famous_people_with_the_surname_Smith, a
> potem jeszcze kliknij na:
>
> http://en.wikipedia.org/wiki/Thomas_Smith
>
> czy
>
> http://en.wikipedia.org/wiki/John_Smith_%28disambiguation%29

Problem nie do przeskoczenia, jeżeli dużo ludzi nazywa się tak samo -
widać po prostu, że system Imię i Naziwsko się nie spełnia w XXI
wieku. Może czas wymusić, aby ludzie podpisywali się Imię Drugie imię
Nick Naziwsko :P

Śmieszna rzecz, że w podobnej sytuacji znalazłem matematyka o
popularnym nazwisku na angielskiej wikipedii i dopiero z niej wróciłem
na polską, bo na pl.wiki nie mamy disambigów nazwisk (co jest
koszmarną porażką wobec tragicznej wyszukiwarki ;)

> Zabawny obrazek "antyinklozjonistyczny" jest tutaj:
>
> http://commons.wikimedia.org/wiki/Image:Size_of_English_Wikipedia_broken_down.png

Zabawny to on faktycznie jest. Natomiast nie dostrzegam w nim nic
antyinkluzjonistycznego - po prostu w zabawny sposób podkreśla jaka
jest świadomość ludzi o treści Wikipedii.

> <kasandra_głosi>
> W pewnym momencie na 100% okaże się, że jeśli nie zostanie
> zaprowadzony pewien porządek w tym mocno chaotycznie rozrastającym się
> źródle informacji - stanie się on praktycznie bezużyteczny. Ew. pewnym
> rozwiązaniem będzie się mogło okazać podzielenie Wikipedii na działy
> tematyczne z osobnymi regułami inkluzjonizmu w każdym.
> </kasandra_glosi>

Porządek nie może polegać na wycinaniu treści - musi być metodą
organizacji danych, bo inaczej pewnego dnia ''nasza'' wikipedia będzie
tylko mniejszą siostrą niecenzurowanej innej wersji :(

Pozdro
AJF/WarX