[Wikipl-l] Prawa autorskie a czasopisma

Stan Zurek zureks w gmail.com
Sob, 20 Paź 2007, 13:04:46 UTC

> Jeśli autorskie prawa majątkowe z mocy ustawy przysługują innej
> osobie, niż twórca (a tak będzie w przypadku artykułów napisanych na
> podstawie umowy o pracę), to 70 lat liczy się od daty publikacji.

A jeśli artykuły publikowane są w oparciu o inną umowę? Mam tutaj na
myśli czasopisma i magazyny naukowe, gdzie to autorzy (lub ich
pracodawcy) płacą takiemu wydawnictwu za publikację? Tak właśnie
działa wspomniany Przegląd Elektrotechniczny jak również inne
międzynarodowe "scientific journals", jak np.:

http://www.ietdl.org/IET-SMT

który jest wydawany od XIX wieku?

Zureks

> W polskim prawie nie ma czegoś takiego jak "public domain", osobiste
> prawa autorskie nie wygasają nigdy.

Owszem, ale chodzi mi głównie o możliwość wykorzystywania
tekstów/grafik z tego typu rzeczy legalnie na Wikipedii.

Zureks