[Wikipl-l] Cisza wyborcza

szwedzki suidisz w gmail.com
Pią, 19 Paź 2007, 17:21:29 UTC

2007-10-19 (19:16:03) Przykuta wrote:

> Wczoraj na IRCu stowarzyszenia w późnych godzinach wieczornych
> zastanawialiśmy się co zrobić, aby nie dopuścić do łamania ciszy
> wyborczej. Do wszystkich użytkowników apeluję o powstrzymanie się z
> komentarzami, natomiast padła też propozycja by nie edytować haseł
> związanych z partiami politycznymi i osobami kandydującymi do Sejmu i Senatu.

Cisza wyborcza dotyczy agitacji, publikowania wyników sondaży etc. a
więc w sensie stricto dotyczy - wg mnie - tylko wikinews i newsów na
stronie głównej Wikipedii.

Powinniśmy po prostu zachować głęboką czujność, ponieważ w okresie
ciszy wyborczej raczej na pewno pojawią się wątpliwe edycje. Pierwszej
fali można się spodziewać po spodziewanym telewizyjnym orędziu
premiera.

Jestem jednak przeciwny jakimś szerzej zakrojonym działaniom, NPOV
jest ogólną wytyczną, która chroni nas przed jakimikolwiek
oskarżeniami o działania polityczne.

Rzecznikowi Stowarzyszenia doradzałbym takie właśnie akcenty w
odpowiedziach na ewentualne pytania dziennikarzy - Wikipedia stoi
neutralnym punktem widzenia i nie może być w żaden sposób wykorzystywana do walki
politycznej zarówno w okresie wyborów jak i poza tym okresem.

szw.