[Wikipl-l] Jak nie korzystać ze starych źródeł

Ejdzej Wikipedysta ejdzej.wikipedysta w gmail.com
Sob, 13 Paź 2007, 09:15:43 UTC

Przypomniała mi się stara dyskusja na temat sensu przenoszenia wpisów
ze starych encyklopedii do Wiki. Ja trafiłem na taki przypadek:

http://pl.wikipedia.org/w/index.php?title=Jan_Feliks_Piwarski&oldid=7982511

Anonimowy (na jego szczęście, bo autor by musiał wysłuchać paru
cierpkich słów) wpis poddano zrubnej wikizacji, ale archaiczny styl
pasujący raczej do Wikiźródeł pozostał: nic dziwnego, skoro to są
dosłowne cytaty z Tygodnika Ilustrowanego. Zwłaszcza ta "litografia
krajowa".

Proszę więc teraz zobaczyć, kim był ów "nauczyciel rysunków
Aleksandryjskim Instytucie Wychowania Panien w Puławach"
http://pl.wikipedia.org/wiki/Jan_Feliks_Piwarski

Przy okazji: podziękowania dla Stowarzyszenia za ufundowanie albumu, z
którego w większości pochodzą informacje w artykule (a wkrótce:
galeria obrazów JFP w Commons).

--
Wikipedysta:A.J.