[Wikipl-l] schodzimy na psy ?

Michal Rosa michal.rosa w gmail.com
Czw, 11 Paź 2007, 09:05:42 UTC

On 10/11/07, Przykuta <przykuta w o2.pl> wrote:

> Sorki, chodziło mi oczywiście o POV
>
> Są linki m.in.:
>
> http://news.bbc.co.uk/1/hi/world/asia-pacific/1390088.stm
>
> http://pingmag.jp/2007/07/12/strange-watermelon/
>
> http://www.spokesmanreview.com/home/outdoor/story.asp?ID=97890
>
> "Japan has again shown off one of its greatest innovations - square watermelons." - więc unusually to jest czysty POV, równie dobrze można by pisać o niezwykłych kształtach psich ras, kształtów budynków, niezwykłych górach itd. Lepiej gdyby w tytule było coś związanego z modyfikacją kształtów, a nie takie sensacyjne określenie.

Przesadzasz, cały "POV" to o dwa wyraz za dużo.

> W literaturze/mediach jest sporo filmów/książek o niesamowitych rybach, zamkach, cywilizacjach. Czy to znaczy że mamy tworzyć artykuły jak [[Niezwykłe kształty ludzkich karków]] i opisywać np. modyfikację ciała w kulturach afrykańskich pod takim tytułem? Albo np. [[Budzące grozę zamki Europy]], [[Niezwykłe kształty norweskich fiordów]]. Wystarczy, że znajdziemy parę filmów ujmujących problem w ten sposób. Może tak.

Straw man argument.  Nikt nie twierdzi aby takie hasła napisać (zobacz
na stronę dyskusji zresztą gdzie padł identyczny argument), a
występowanie tego określenia jest faktem, tak samo jak faktem są
zawody/konkursy na takie warzywa czy występowania tego wyrażenia w
książkach.  To jest dobrze opisany głupi temat, ale to, że temat jest
głupi nie czyni go nie ency, a już na pewno nie jest to "schodzenie na
psy".  Dla mnie schodzenie na psy to hasła "znani" i "słynni" które są
z zamiłowaniem tworzone i z pasją bronione przez osoby które nie znają
zasad.

--
Michal "roo72" Rosa