[Wikipl-l] prawa zespo3u do wizerunku

PIBWL pibwl w poczta.onet.pl
Sob, 6 Paź 2007, 22:02:27 UTC

> chciałbym zapytać czy w ogóle osoba publiczna ma prawo domagać się
> usunięcia jej zdjęcia zrobionego w miejscu publicznym?

Może żądać ochrony wizerunku jako dóbr osobistych, na podstawie
ogólnej art.24 kc. Możnaby rozważać naruszenie dóbr osobistych, gdyby
np. konkretny wizerunek stawiał osobę w niekorzystnym świetle
(ośmieszałby, psułby ' 'image' ').

Poza tym, ochrona wizerunku dotyczy wykorzystania komercyjnego. Na
pewno dotyczy to wykorzystywania wizerunku, żeby coś zareklamowac lub
sprzedac. Pytanie, czy także publikacji zdjęcia w komercyjnych
publikacjach typu encyklopedia... Wydaje mi sie, że nie ....ale
możnaby się zastanowić, czy dana osoba, traktująca swój wizerunek
jako towar, za który wydawnictwo musi zapłacić, nie mogłaby dochodzić
ochrony wizerunku pod tym kątem...

Pozdrowienia,

Michal Derela