[Wikipl-l] Dzikie zapisy bibliografii

Gemma studio w gemma.edu.pl
Sob, 6 Paź 2007, 20:59:35 UTC

> Tutaj akurat zgadzam się z przedmówcą ;-) "Tradycyjne" jest dużo
> łatwiejsze do przeskanowania wzrokiem i odnalezienia szukanego
> nazwiska...
> Zureks

Gdyby zmiana kolejności tyczyła się tylko bibliografii, to nie robiłbym
problemu. Boję się jednak, że zaraza poszłaby wtedy dalej i nie wiadomo,
gdzie zatrzymała się.

Ale jest inny problem - ważniejszy. Jeden z wikipedystów zarzucił mi, że w
tradycyjnych bibliografiach pisze się tylko inicjał imienia i chyba przez
kilka postów wybijałem mu to skracanie z głowy. On miał "silny" argument
wpostaci podtykania mi jakiejś Polskiej Normy, a moje stanowisko o normach
znacie - wykorzystywać, ale bez bogobojnej przesady. Tłumaczyłem i chyba w
końcu dotarło, ale trzeba było długo powtarzać: Wikipedia jest dla ludzi, a
nie dla norm.

Czyli: Jak nie będzie Ch. Małego i K. Wielkiego, to będzie OK :)))

Jeśli zastosujemy notację odwrotną nazwisko-imię, to oczywiście muszą być
przecinki.

Beno