[Wikipl-l] Kwestia checkuserów

szwedzki suidisz w gmail.com
Sob, 6 Paź 2007, 20:34:17 UTC

2007-10-06 (22:28:27) Dorożyński Janusz wrote:

> A kto się oburza? Jeśli mnie masz w domyśle, to nic mi do obu tych for, ale
> nie zgadzam się na ich tajność jako zasady. Tajność niekiedy, i do czasu,
> może zaistnieć, ale tylko jako wyjątek i w ściśle określonych przypadkach.
> Tobie nie, ale mnie "udało się" poznać ustrój, w którym dla dobra ogólnego
> działano w wąskim kręgu i tajnie. I dlatego uważam - jawności tak dużo ile
> się da. Ale to pogląd mało popularny - niestety.

Ech, podam przykład - jeden z administratorów Wikipedii został właśnie
oskarżony (sprawa karna) w sprawie edycji na Wikipedii - myślisz, że
taką sprawę należy omawiać na dostępnej dla wszystkich (w tym dla
oskarżyciela) publicznej liście? A przecież dotyczy ona wszystkich
adminów, bo każdy z nich może zostać w identyczny sposób oskarżony.

Kilku adminom grożono także pobiciem (czy serio, to inna sprawa).
Jeszcze inni "zadarli" z Himawanti - poczytaj w googlach, co Himawanti
robi z tymi, których uzna za wrogów. Do dyskutowania takich właśnie
spraw powstała lista wewnętrzna.

szw.