[Wikipl-l] Kwestia checkuserów

Tomasz Ganicz polimerek w gmail.com
Sob, 6 Paź 2007, 17:59:02 UTC

06-10-07, Dorożyński Janusz <dorozynskij w wampnm.webd.pl> napisał(a):

> Hm... Kolejne po tajnej liście adminów tajne forum.

Komitet Arbitrażowy ma swoje wiki, które służy do redagowania
oficjalnych komunikatów i głosowań. To raczej normalne, że instytucja
pełniąca rolę czegoś w rodzaju sądu musi mieć miejsce, gdzie może
sobie spokojnie podyskutować zanim wyda oficjalny "werdykt" w jakiejś
drażliwej sprawie i musi to być miejsce gdzie jest spokojnie.

> KA dyskutuje nad tym, tj. nad czym? Czy _ta_ sprawa dotyczy sporu, który był
> poddany nieskutecznej mediacji i został wniesiony do KA? Do tej pory
> sądziłem, że KA może zajmować się _wyłącznie_ sporami miedzy wikipedianami,
> i to tylko takimi, które były poddane innym postępowaniom i które zostały
> wniesione do KA.

Chodzi o to, że wg regulaminu checkuserów:

http://pl.wikipedia.org/wiki/Wikipedia:Checkuser

"W projektach, w których istnieje Komitet Arbitrażowy, którego skład
został zaakceptowany przez Fundację Wikimedia, dostęp do tej usługi
mogą mieć wyłącznie członkowie tego Komitetu."

i teraz Komitet ma dylemat - czy się dać  "zaakceptować" przez
Fundację i w związku z tym przejąć kontrolę nad funkcją checkusera,
czy też nie. Ww. oświadczenie ma być oficjalnym poglądem w tej sprawie
Komitetu. Na razie nie może być ujawnione, bo co prawda już
dyskutowaliśmy nad tym, ale chcemy je starannie przeredagować i mieć
pewność czy zgadza się z nim większość Komitetu.

--
Tomek "Polimerek" Ganicz
http://www.poli.toya.net.pl