[Wikipl-l] prawa zespołu do wizerunku

Alek Tarkowski alek w creativecommons.pl
Śro, 3 Paź 2007, 12:48:14 UTC

Witajcie,

Nalezy pamietac, ze oprocz ochrony z tytulu praw autorskich (rozumiem,
ze to wlasnie ma na mysli Wanted piszac o kwestiach "licencyjnych")
istnieje ochrona wizerunku. W tej kwestii - a dokladnie w kwestii ew.
zrzeczenia sie takich praw, wolne licencje nie pomagaja (czego dowodem
jest swiezo wytoczony proces wobec CC, w ktorym zarzuca sie organizacji
wlasnie niedbalosc w kwestii ochrony czyjegos wizerunku).

Nie jestem prawnikiem i nie mam czasu sprawdzic, mam wrazenie, ze
ochrona wizerunku nie dotyczy osob publicznych. Pytanie oczywiscie, czy
czlonkowie KSU nimi sa czy nie...

Ogolnie rzecz biorac mam wrazenie, ze pora zaczac zwracac wiecej uwagi
na ochrone wizerunku. Na zjedzie iSummit w tym roku na sesji o wolnej
fotografii duzo mowilo sie o koniecznosci pozyskiwania zgody
fotografowanych osob - umieszczona pozniej w sieci, np. w postaci skanu,
dawalaby pewnosc, ze mozna zdjecie wykorzystywac nie naruszajac tych praw.

Pozdrawiam,

Alek Tarkowski

--
koordynator / public lead