[Wikipl-l] prawa zespołu do wizerunku

Tomasz Ganicz polimerek w gmail.com
Śro, 3 Paź 2007, 09:26:57 UTC

2007/10/3, Marcin Sochacki <wanted w gnu.univ.gda.pl>:
> Inspirowany takim zgłoszeniem na "Zgłoś błąd":
> """
> PROSZĘ O USUNIĘCIE ZAMIESZCZONYCH ZDJĘĆ KSU PONIEWAŻ ZESPÓŁ SIĘ NIE
> ZGADZA NA ICH UDOSTĘPNIANIE. PROSZĘ PODAĆ E-MAIL I WYMAGANĄ
> ROZDZIELCZOŚĆ, PRZEŚLEMY AKTUALNE ZDJĘCIA DUŻO LEPSZEJ JAKOŚCI.
> """
> chciałbym zapytać czy w ogóle osoba publiczna ma prawo domagać się
> usunięcia jej zdjęcia zrobionego w miejscu publicznym?
>
> Chodzi konkretnie o
> http://commons.wikimedia.org/wiki/Image:KSU_band_playing_live_3.jpg

> [...]

Nie ma - ale ja bym mimo wszystko poszedł na rękę w takim przypadku,
zwłaszcza, że Wikipedia może na tym zyskać lepsze i bardziej aktualne
zdjęcie. W każdym razie ja spełniam takie prośby, gdy nadchodzą na
OTRS, tzn. podmieniam zdjęcie w artykule w Wikipedii - bez kasowania
starego - a stare sobie gdzieś tam leży potem na Commons i nikt go nie
ogląda.

--
Tomek "Polimerek" Ganicz
http://www.poli.toya.net.pl