[Wikipl-l] Nowe SDU

Radomil Binek radomilbinek w gmail.com
Pon, 1 Paź 2007, 11:07:43 UTC

> Po prostu zamieniamy głosowanie laików na pseudofachową ocenę
> argumentów. A SdU nadal będzie kuleć, tyle, że na drugą nogę.

Zapomniałem dopisać, że widzę rozwiązanie tego problemu (żeby nie
było, że to krytyka bez krztyny konstruktywności)

Wystarczy niektóre działy powierzyć tym wikiprojektom, które dość
prężnie działają i skupiają osoby związane z daną tematyką. Do takich
zaliczyłbym m.in Nauki medyczne czy Militaria - niech fachowcy
(przynajmniej z perspektywy wiki) rozstrzygają te sprawy.

Na ogólnym SdU zostawiłbym zaś tylko te tematy bezpańskie, jednak nie
powierzał bym adminom roli oceny argumentów. Adminami zrobiono nas
byśmy byli cieciami a nie sędziami ważącymi za i przeciw. Głosowanie
jest złem, konsensus laików lepszy nie jest.

Kompromisowym rozwiązaniem jest sekwencja: dyskusja przez kilka dni,
jeśli jest konsensus (75-80% (?) osób wypowiadających się popiera
jedną z opcji)  -ok, jeśli nie ma głosowanie z uzasadnieniem głosu.