[Wikipl-l] Ogłoszenia lokalne

Marcin Cieslak saper w system.pl
Pon, 1 Paź 2007, 09:32:56 UTC

Piotr PMG Gackowski wrote:
> 800 x 600 - 10 osób
> 1024 x 768 - 46 osób
> 1152 x 864 - 7 osób
> 1280 x 960 - 9 osób
> 1280 x 1024 - 39 osób (*)
>
> Z racji tego że standardem jest jednak w internecie teraz 1024 x 768  pytam
> sie ( bo może coś gdzies indziej jest ustalone ) dlaczego dostosowano
> Ogłoszenia do tej akurat rozdzielczości ? A nie do wyższej albo do niższej
> (640 x 480 też była dobrą). Bo ? Wystarczyło mieć dostęp do konta admina i
> już można było znacząco zmienić coś co widzi duża część wikipedystów ?

W Internecie ŻADNA rozdzielczość nie jest standardem. Możesz czytać
stronę nawet poleceniem netcat(1) jeśli masz ochotę.

Ja na przykład mam teraz 1024x768 ale mam podzielony ekran na cztery
okna (jedno duże i trzy małe po prawej). I w każdym Wiki powinna dać się
czytać.

Pamiętaj o infobotach (np. via Jabber), komórkach, czytnikach dla
niewidomych - czy wiesz, że czytnik czyta stronę od góry do dołu i
niewidomy musi przeskoczyć przez ple ple zanim dojdzie do "właściwej"
treści?

Polecam lekturę

http://www.w3.org/WAI/

Zbyt często o tych zasadach zapominamy!