[Wikipl-l] ArbCom - proszę zerknijcie

Michał Buczyński sandbox w o2.pl
Pon, 28 Maj 2007, 12:59:49 UTC

Od: szwedzki
Do: Polish Wikipedia mailing list <wikipl-l w lists.wikimedia.org>
Data: 28 maja 2007 14:48
Temat: Re: [Wikipl-l] ArbCom - proszę zerknijcie

> Zapewne zostanie podniesiony problem instancji odwoławczej od decyzji
> KomArbu, być może wyjściem byłaby praca Komitetu w mniejszych
> zespołach, natomiast w razie jakiejś wyjątkowo kontrowersyjnej decyzji
> sprawę rozpatrywałby Komitet w pełnym składzie?
>
> serdeczności
> szwedzki

IMHO to dobry pomysł; dwuinstancyjność i konieczność kontroli instancji najwyższej to zawsze problem, i o ile pamiętam w ten sposób rozwiązano tę kwestię w kilku zupełnie sprawnie działających systemach w życiu niewirtualnym.

Zapewne trudno (a nawet bez sensu) będzie gromadzić Komitet od razu w pełnym składzie. Pomysł jest też praktyczny i nie ma problemu z legitymizacją, bo nie odwołuje się do podmiotów poza Wikipedią, tylko do szerszego składu uznanych reprezentantów, odpowiedzialnych za rozwiązanie problemu.

Pozdrowienia,

michał "aegis maelstrom" buczyński