[Wikipl-l] Propozycja zmian w szablonach

Daniel Koć kocio w linuxnews.pl
Śro, 23 Maj 2007, 21:23:19 UTC

Michał Kosmulski napisał(a):

> Jest pewna grupa hasel, ktore wlasciwie nie sa disambigami ale normalnymi haslami
> tez nie do konca. Wezmy np. haslo "Yerba Buena"
> (http://pl.wikipedia.org/w/index.php?title=Yerba_Buena&oldid=4881234) - nie bardzo
> wiem co z nim zrobic.  W takich wypadkach chyba najlepiej byloby dodawac linki do
> nie istniejacych jeszcze stron (nawet jesli wszystkie linki na stronie
> ujednoznaczniajacej mialyby byc czerwone)? Dotychczas takie dokumenty

MSZ to jak najbardziej jest strona ujednaznaczniająca, tylko bez
rozwinięcia w osobnych hasłach. Ja bym tu tylko zrobił wcięte elementy
dotyczące San Francisco, bo tak chyba najbardziej pasuje (właśnie, tutaj
sekcje byłyby za ciężkie, więc zostawmy wcięte listy):

* Yerba Buena (łac. Clinopodium douglasii, Lamiaceae) ....
* W latach [[1846]]-[[1847]] nazwą tą określano dzisiejsze miasto [[San
Francisco]]. Do dziś w mieście tym można odnaleźć ślady dawnej nazwy:
** Centrum dla Sztuki Yerba Buena...
** Wyspa Yerba Buena...

Jeśli można się spodziewać, że hasło się w końcu pojawi (np. 1. i 4.),
to można nawet od razu zrobić czerwonego linka, ale w 2. nie ma sensu
(jest już hasło o SF, raczej na pewno nie potrzeba hasła o jego starej
nazwie), a 3. jest zbyt niszowe prawdopodobnie.

Jednak nawet jeśli nie będzie żadnych linków od nazw to jest OK - jest
wyjaśnienie i są linki w  wyjaśnieniu, czytelnik nie jest pozostawiony
sam sobie, a to najważniejsze.

--
Kto powiedział "kasjer dupa"?!