[Wikipl-l] [[polski]]/[[polska]]...

Wlodzimierz Holsztynski sennajawa w gmail.com
Nie, 13 Maj 2007, 22:44:18 UTC

On 5/13/07, Daniel Koć <kocio w linuxnews.pl> wrote:

> [...] chciałem zwrócić waszą uwagę na linkomanię w
> definicjach, która objawia się w taki mniej więcej sposób (przykład
> bieżący):
>
> '''Katarzyna Pakosińska''' - [[polska]] [[artysta|artystka]]
> [[kabaret]]owa, [[aktorka]], [[konferansjer]]ka, [[dziennikarka]] [[TV
> Polonia]].

Mamy do czynienia oprogramowania. Oprócz
opcjonalnych "autorskich" linków, gdy autorowi
zależy na specyficznej stronie, powinno być
przede wszystkim linkowanie 'defaultowe":
czytelnik zaznacza część tekstu (highlights),
cyka na guzik "odnośnik", i dostaje ewentalną
stronę z wikipedii. Takie oprogramowanie
istniało już w czasach pre-html/internetowych.
Na przykład Nortona C-compiler miał to, a nawet
ofiarował tę konstrukcję do używania w innych,
własnych oprogramowaniach.

Przy tym podejściu byłoby niewiele explicite
linków (z korzyścią dla wyglądu tekstu).

Widzę argumenty za takimi explicite linkami.
Grają one wtedy rolę m.in. key words. Tak
czy inaczej, wartość takiego linkowania dla
raportów jest podejrzana, gdy różni autorzy
mają różne zwyczaje.

Pozdrawiam,

    Włodek