[Wikipl-l] [[polski]]/[[polska]]...

Kpjas kpj w gower.pl
Nie, 13 Maj 2007, 19:01:53 UTC

On 5/13/07, Daniel Koć <kocio@> wrote:
> Hej,
>
> Korzystając z chwili ciszy chciałem zwrócić waszą uwagę na linkomanię w
> definicjach, która objawia się w taki mniej więcej sposób (przykład
> bieżący):
>
> '''Katarzyna Pakosińska''' - [[polska]] [[artysta|artystka]]
> [[kabaret]]owa, [[aktorka]], [[konferansjer]]ka, [[dziennikarka]] [[TV
> Polonia]].
>
> Że wymieniona jako "polska" to dobrze, bo taki mamy wygodny schemat
> (narodowość + rodzaj zajęcia), ale robienie z tego linku do Polski to
> [...]

Linkomania mi się nie podoba, ale wydaje mi się, że w większości
przypadków dodanie polska/polski jest potrzebne/przydatne.

Mnie się np. nie podoba linkowanie do Warszawy lub innych znanych
miast w dacie ur. i śm.

Wtedy "What links here" daje kilkadziesiąt tys. linków

Generalnie uważam, że przy tworzeniu linków dobrze kierować się zasadą
"w co prawdopodobnie czytelnik chciałby kliknąć".

Pozdrowienia,
Kpjas.
--
Wikipedia - [[world]] by [[people]].